Sila dapatkan Info berkenaan DUA (2) perkara berikut:
1/ PERSEDIAAN DAN PENGESAHAN TAMAT LATIHAN INDUSTRI
2/ PENILAIAN AKHIR LATIHAN INDUSTRI ( PEMBENTANGAN DAN LAPORAN AKHIR)
FASA 2:
FASA 3:
PERSEDIAAN DAN PENGESAHAN TAMAT LATIHAN INDUSTRI
Sila Pastikan kesemua dokumen berikut di lengkapkan dengan sempurna.Pelajar yang tidak menyerahkan dokumen berikut mengikut tarikh dan masa yang ditetapkan boleh menyebabkan dan GAGAL LI. Pelajar Wajib menyediakan keperluan berikut dan di Cop Firma dan di tandatangan pegawai firma:
1. Perkara 1: Penilaian Firma (Appendix 1 & 2)
**TINDAKAN FIRMA / SV: MOHON PELAJAR MAKLUM FIRMA SEMULA
Surat rasmi makluman Tamat kepada firma : ****.
3. Surat Makluman Firma FASA 3 /PKLI (Dis 2020)
@ melalui Telegram Group LI (PELAJAR) -fasa 2 & 3 ..EMAIL MASIH SAMA
MOHON LENGKAPKAN PERKARA BERIKUT:
b. Borang Prestasi (Appendix 1 & 2) -- (email / fax terlebih dahulu kepada upli)
- baru pos ori yang telah di sampul dan di seal kan
i. Appendix 1 (biru) _Praktikal Task
ii. Appendix 2 (kuning) _ Journal
ii. Appendix 2 (kuning) _ Journal
Perkara 1: item a dan b : Tarikh penghantaran bermula (FIRMA)
FASA 1 :1.7.2021 – 16.7.2021 (SELESAI)
Kaedah penghantaran : email :uplipmu20@gmail.com
PENILAIAN AKHIR LATIHAN INDUSTRI ( PEMBENTANGAN DAN LAPORAN AKHIR)
2. Perkara 2: Pengesahan Tamat, Pembentangan dan Laporan Akhir
**TINDAKAN PELAJAR: PEMBENTANGAN AKHIR (DALAM TALIAN)
Kaedah penghantaran dokumen pembentangan( Laporan akhir LI, Slide Pembentangan/Video Pembentangan ) - berlainan bagi setiap Jabatan:
LENGKAPKAN PERKARA BERIKUT: WAJIB BAGI MELAYAKKAN DISAHKAN TAMAT LI
a. Buku Laporan Akhir Latihan Industri (60-80 muka surat = minumum 50 page) dalam bentuk .pdf tidak termasuk lampiran..
- bagi memudahkan urusan penghantaran atas talian.
- Melengkapkan Laporan Akhir LI (Final Report) mengikut format yang telah di tetapkan berpandukan kepada tugas-tugas yang telah dilaksanakan. Jika ada tugasan dilaksankan BDR (bekerja dari rumah sepanjang COVID 19, Sila lampiran dengan surat firma)
b. Sila sediakan slide pembentangan - Max 10 Slide (ikut kreativiti masing-masing)
Cth:
i. Pengenalan
ii. Carta organisasi firma Latihan
iii. rumusan ringkas laporan Teknikal dan aktiviti semasa LI
iv. Kesimpulan
i. Pengenalan
ii. Carta organisasi firma Latihan
iii. rumusan ringkas laporan Teknikal dan aktiviti semasa LI
iv. Kesimpulan
* slide harus lah berkaitan dengan kesimpulan keseluruhan sub-topic Laporan akhir pelajar.
Cadangan Panduan Menyediakan Slaid Untuk Hari Pembentangan (10 Slaid - 8 @ 10 minit)Slaid Pertama : Pengenalan FirmaSlaid ke -2 Hingga Slaid ke-9 : Ceritakan Pengalaman / Ilmu Utama Beserta GambarSlaid 10 : Cadangan dan Kesimpulan kepada Firma Latihan
c. Video pembentangan -ikut kretiviti pelajar berdasarkan maklumat di perkara 2 (8 minit - 10 minit).
Perkara 2 :item a,b dan c:
Tarikh penghantaran item bermula:
FASA 1 :12.7.2021 – 18.7.2021 (SELESAI)
FASA 2 : 12.8.2021 - 16.8.2021(selesai)
FASA 3 :8.9.2021 - 12.9.2021(SELESAI)
Kaedah penghantaran item : RUJUK JADUAL / PLIJ
JADUAL PEMBENTANGAN ( BOLEH RUJUK PENYELARAS LATIHAN INDUSTRI JABATAN -PLIJ MASING MASING)
TARIKH BENTANG: SILA SENTIASA BERSEDIA JIKA DI DIHUBUNGI
FASA 1 :19.7.2021 – 27.7.2021 (SELESAI)
FASA 2 : 16.8.2021 - 20.8.2021 (SELESAI)
SALINAN MINGGUAN BUKU LOG
3. Lain- lain
a. Buku Log. (tetap dikemaskini) - sila isi pada link (SALINAN MINGGUAN BUKU LOG)
Memastikan semua tugasan/task di update dalam Jurnal Refleksi dan di sahkan oleh penyelia seperti yang di tetapkan (Pihak kami boleh meminta pelajar untuk menghantar bukti pengisian Jurnal Refleksi pada bila-bila masa)
** Sebarang perubahan terkini tertakluk kepada situasi terkini Wabak COVID-19.
(pos Buku Log setelah Tamat LI- selesai sesi pembentangan)
A. Maklumat Am:
1.Pelajar dinasihatkan untuk sentiasa menjaga kesihatan dan melakukan langkah pencegahan yang disarankan oleh KKM,jika ada tanda-tanda COVID-19 seperti demam, batuk, selesema dan kesukaran untuk bernafas untuk menjalani pemeriksaan di Hospital berdekatan
2.Sila ambil maklum dan mengikut segala arahan keselamatan dari pihak Firma masing-masing, dan memaklumkan kepada pihak PLIJ/UPLI Politeknik dengan kadar segera jika terdapat sebarang permasalahan.
3. No bagi urusan di UPLI..
Faks : 084874003
Tel:084-874001
Terima Kasih, Sila ambil maklum.
UPLI PMU
1.Pelajar dinasihatkan untuk sentiasa menjaga kesihatan dan melakukan langkah pencegahan yang disarankan oleh KKM,jika ada tanda-tanda COVID-19 seperti demam, batuk, selesema dan kesukaran untuk bernafas untuk menjalani pemeriksaan di Hospital berdekatan
2.Sila ambil maklum dan mengikut segala arahan keselamatan dari pihak Firma masing-masing, dan memaklumkan kepada pihak PLIJ/UPLI Politeknik dengan kadar segera jika terdapat sebarang permasalahan.
3. No bagi urusan di UPLI..
Faks : 084874003
Tel:084-874001
Email urusan Tamat LI : Seperti yang dinyatakan di dalam surat.
Terima Kasih, Sila ambil maklum.
UPLI PMU